2014. nov 27.

Karácsonyt rajzolok

írta: Lakner Zoltán
Karácsonyt rajzolok

Kis adagok. A százéves ember. Irka-firka. Jövés-menés. Hiányérzetek. Hiánypótlások. 

Ma csak egy icipici karácsonyra futja. Kicsi fény, kicsi ajándékok, kicsi nevetés, kicsi beszélgetés, kicsi tervezgetés, kicsi olvasás. Furcsa, pedig nem is indulok Veszprémben (ide most direkt nem teszek linket), így azt hihetnénk, hogy időmilliomos lettem.

Veszprémről jut eszembe, hogy ma egy beszélgetést követően úgy éreztem magam, mint egy százéves öregember: botrányosan sokakat ismerek, tapasztalataim, emlékeim és történeteim vannak egy csomó mindenkiről, s most arról nem is beszélek, hogy még következtetéseket is szoktam levonni. Semmiért nem adnám oda ezeket a tapasztalatokat, ahogy Bajor Gizi se a ráncait, de azért mégiscsak furcsa ennyi élettapasztalattal rendelkezni. Csak ki ne fusson a lábam alól az idő. 

Emlékszem - na, tessék, már megint! - gyerekkoromban tesóm mondta, ha valami sansztalan vágyakozás tárgyáról volt szó, hogy "jó, majd rajzolok neked." Hát jó, most akkor rajzoljunk karácsonyt. 

christmas a little.jpg

Ebben a karácsonyban az is a jó, hogy lehet hazavárni barátokat a kies emigrációból, leszámítva azokat, akik épp elmenni készülnek. Nem merek egyenleget készíteni, de mindenkinek ott kell jól éreznie magát, ahova a szíve húzza, és olyan jó lenne, ha csak a szív diktálna.

Nem csak az innen elmenőket lehet várni, hanem azokat is, akik itt vannak, de akikkel elsodort egymástól az élet, vagyis olyan barátokat, akikkel még néhány éve is napi kapcsolatban voltam, de aztán valahogy másképp alakultak az események. Mikor találkozunk, ugyanott tudjuk felvenni a fonalat, ahol a legutóbb letettük, és nem kell megmagyarázni semmit. Nincs elvárás. Mégse megy a dolog anélkül, hogy időnként lássuk is egymást, halljuk a másik hangját, egymás szemébe nézzünk, és érezzük azt is, ami ugyanolyan, meg azt is, ami megváltozott. Én azt hiszem főként ezt szoktam ünnepelni. 

Úgyhogy most akkor ilyen mélázós van. Ebben Damien Rice sokat tud segíteni persze. Nézetek régi képeket - ezekről azt füllentem, hogy véletlenül találtam őket, pedig egy túrót, direkt kerestem - belemosolygok a múltba, és színeket választok ahhoz, ami jön. Mesterséges színezéket nem tartalmaz. 

 

Ja, a kép meg innen: http://instagram.com/p/vzLcRIzYq0/

Szólj hozzá