2014. nov 29.

Téli mese

írta: Lakner Zoltán
Téli mese

A helyes darabolás. Töki pompos, magyar flekken, még magyarabb bögre. Brit ajándékszimuláció. A Winter's Tale

Hát, először is, totál elfelejtettem a hálaadást, pedig még egy zseniális fotós útmutatót is bekészítettem erre az alkalomra, amely a pulyka helyes felvágásáról szól. Remélem, hogy van, akit ez érint - szívből kívánok mindenkinek egész pulykákat a családi asztalra - és még tudja használni ezt a kiváló segítséget. 

Ezek után meg kell mondanom: mi itt a belvárosban karácsonyi vásárokkal nagyon jól állunk. A Király utcai karácsonyi piacot elhagyva néhány perces laza sétát követően választhatunk a Deák téren, egészen pontosan a nagyvonalúan Városház parknak becézett szervízúton elhelyezkedő bódésor (amely az évnek ebben a szakában karácsonyra hivatkozva árulja ugyanazt a lángost és ködmönt, mint az év többi részében), és a Madách téri térkő-rengetegben épülő másik bódésor között. Ezen kívül van még az Erzsébet téri, a tradicionális Vörösmarty téri, továbbá a Deák Ferenc utcai vásár, és hamarosan megnyílik a Szent István téri is. Nem akarnék kertelni, mert bár megértem én, hogy dúl a helypénz-biznisz, de mégiscsak egyik bazársor rondább, mint a másik. 

Ha a turista és a belhoni polgár nem ehetne minden sarkon kürtős kalácsot, sült kolbászt, ősmagyar flekkent (ez pont olyan, mint az ősi kelta flekken), rovásírásos nyereg alatt puhított húst, valamint az elmaradhatatlan töki pompost, és nem vásárolhatna népi terítőt, n+1-dik kerámia bögrét, meg olyan fajátékokat, amelyekkel a szülők próbálják meggyőzni magukat, hogy ők nem hagyták a virtuális valóságban feloldódni a gyereküket, na szóval, ha mindez nem lenne, akkor olyan hiányérzetük támadna, hogy a végén még kiszaladnának a világból.

Mivel a hazai helyzet így alakult, kitekintek. Annál is inkább, mivel a Guardian oldalán egy csodálatos karácsonyi alkalmazásra bukkantam. Nemek, életkor és más kategóriák szerint kereshetünk ajándékot, akár még a házi kedvenceknek is (mindig le akartam írni ezt a kifejezést, megborzongat), leszámítva, hogy esetükben nincs nemek szerinti bontást.

Ami engem illet, rákerestem magamra. Mármint, hogy mit ajánl nekem a program. Ebből egy részletet megosztok, ez fér ide:

wishlist today.PNG

Nem állítom, hogy felragasztható tetkó és a görögdinnye karóra nélkül nem tudnék élni, de azért nem rosszak. Így tulajdonképpen akár bátorkodhatnék is e kereső szerint vásárolni szeretteimnek (ezt a szót is mennyire imádom!), noch dazu páromnak (egy újabb fantasztikus kifejezés!), ha már esetemben ilyen káprázatosan megbízhatónak bizonyult a karácsonyi algoritmus. Akár így is kezdődhetne egy téli mese

 

 

 

 

Szólj hozzá